Stížnost na kvalitu nebo způsob poskytování sociálních služeb charity může podat jakákoli osoba – bez ohledu na to, zda je zájemcem, uživatelem, bývalým uživatelem služby nebo jinak zainteresovanou osobou. Stížnost pomáhá zlepšovat naše služby a je vítanou zpětnou vazbou.
Jak můžete stížnost podat?
Stížnost můžete podat různou formou – tak, jak je vám nejpříjemnější:
• ústně (např. při osobním rozhovoru),
• písemně (dopisem, e-mailem – lze i anonymně),
• telefonicky,
• prostřednictvím schránky důvěry (pokud je ve službě zřízena),
• nebo prostřednictvím jiné osoby, kterou k tomu zmocníte.
Na koho se můžete obracet?
Stížnosti přijímá a vyřizuje vedoucí příslušné služby nebo určený pracovník. Pokud si nejste jisti,na koho se obrátit, pomůže vám kterýkoli zaměstnanec služby.
Jak probíhá vyřízení stížnosti?
Vaše stížnost bude řádně prošetřena ve lhůtě do 14ti kalendářních dní a o jejím vyřízení budete informováni. Cílem je najít řešení a zajistit nápravu případných nedostatků. Podání stížnosti nemá žádný negativní vliv na poskytování služby.
Co když s výsledkem nesouhlasíte?
Pokud nejste spokojeni s tím, jak byla stížnost vyřízena, nebo pokud nebyla vyřízena ve stanovené lhůtě, můžete požádat o přezkoumání Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR: www.mpsv.cz
Další možnosti podání stížnosti:
• na zřizovatele služby: Arcibiskupství pražské, Hradčanské nám. 56/16, 119 02 Praha 1 – Hradčany, e-mail: Jan.Balik@apha.cz
• koncepčnímu a metodickému vedení: Arcidiecézní charita Praha, Londýnská 44, Praha 2, e-mail: nemec.jaroslav@praha.charita.cz
• na orgány sledující dodržování lidských práv a svobod: Veřejný ochránce práv, Údolní 39, 602 00 Brno, e-mail: podatelna@ochrance.cz
Lhůta pro vyřízení odvolání či podnětů podaných těmto institucím je stanovena příslušnou organizací a Charita Roudnice n. L. ji nemůže ovlivnit.