Co děláme » Pečovatelská služba » Stížnosti a podněty

PRAVIDLA PRO PODÁVÁNÍ A VYŘIZOVÁNÍ STÍŽNOSTÍ OSOB NA KVALITU NEBO ZPŮSOB POSKYTOVÁNÍ SOCIÁLNÍ SLUŽBY



Stížnost na kvalitu nebo způsob poskytování pečovatelské služby může podat jakákoli osoba – bez ohledu na to, zda je zájemcem, klientem, bývalým klientem služby nebo jinak zainteresovanou osobou. Poskytovatel vnímá stížnosti jako důležitý podnět a zdroj informací pro další rozvoj a zkvalitnění služby. Nikdo nesmí být za podání stížnosti znevýhodněn.         

Stěžovatelé si mohou stěžovat na kvalitu nebo způsob poskytování sociálních služeb, aniž by tím byli ohroženi – nikdo nemůže být za podání stížnosti potrestán nebo jinak znevýhodněn. Charita Roudnice vnímá stížnosti jako podnět a zdroj informací pro další rozvoj a zkvalitnění Pečovatelské služby.

Informace pro klienty o možnostech a způsobu vyřizování stížností upravuje dokument „Vyřizování stížností“, který je klientovi vždy předán při vstupu do služby. Ostatní najdou informace na webových stránkách https://www.charitaroudnice.cz/co-delame/23-pecovatelska-sluzba/.      

Podat stížnost může klient a v jeho zájmu i jakýkoliv jiný občan či instituce (např. rodinný příslušník, občanská poradna, sociální odbor apod.).        

Podat stížnost lze ústně nebo písemně a to i anonymně. Stížnost lze zaslat vedoucímu sociálnímu pracovníkovi na e-mail: pssp@charitaroudnice.cz.          

Klienti a ostatní osoby mohou podat stížnost do poštovní schránky, která je umístěná na budově ředitelství Charity Roudnice nad Labem, Riegrova 652, která realizuje sociální službu. Poštovní schránka je umístěna v uličním prostoru, kde do ní má anonymní přístup široká veřejnost.           

Stížnosti na výkon práce nebo přístup pracovníků PS, se podávají u vedoucího pracovníka.         

Stížnosti na výkon práce nebo přístup vedoucího pracovníka nebo sociálního pracovníka, lze podávat u ředitelky Charity Roudnice.       
 

Kontakty:

Ředitelka Charity Roudnice n. L.: Ing. Marcela Lysáčková, lysackova@charitaroudnice.cz,

                          tel. 416 838 313, Riegrova 652, Roudnice n.L. 413 01

 

 

 Vedoucí pracovnice služby: Bc. Markéta Charvátová, pssp@charitaroudnice.cz

                   tel. 736 509 249, Riegrova 652, Roudnice n.L. 413 01

 

Stížnosti musí být vyřízené nejpozději do 14 kalendářních dní. Stížnosti jsou vždy vyřizovány písemně. Vedoucí služby odpovídá za to, že stížnosti i způsob řešení jsou přehledným způsobem evidovány. Odpověď na anonymní stížnost bude k dispozici na webových stránkách https://www.charitaroudnice.cz/co-delame/23-pecovatelska-sluzba/749-stiznosti-a-podnety/

Není-li podaná stížnost u vedoucího pracovníka nebo sociální pracovnice vyřízena k úplné spokojenosti stěžovatele, lze se proti vyřízení této stížnosti odvolat u ředitelky Charity Roudnice nad Labem.

Další možnosti podání stížnosti:

Na zřizovatele služby: Arcibiskupství pražské, Hradčanské nám. 56/16, 119 02 Praha 1
– Hradčany, e-mail: Jan.Balik@apha.cz

Koncepční a metodické vedení: Arcidiecézní charita Praha, Londýnská 44, Praha 2,
e-mail: nemec.jaroslav@praha.charita.cz

Na orgány sledující dodržování lidských práv a svobod: Veřejný ochránce práv, Údolní 39,
602 00 Brno, e-mail: podatelna@ochrance.cz


Lhůta pro vyřízení odvolání či podnětů podaných těmto institucím je stanovena příslušnou organizací a Charita Roudnice n. L. ji nemůže ovlivnit.

 

© 2008 Arakis & Belleville, s.r.o. pro Charitu v Roudnici nad Labem