PRAVIDLA PRO PODÁVÁNÍ A VYŘIZOVÁNÍ STÍŽNOSTÍ OSOB NA KVALITU NEBO ZPŮSOB POSKYTOVÁNÍ SOCIÁLNÍ SLUŽBY
- Stížnost na kvalitu nebo způsob poskytování Sociálně aktivizačních služeb pro rodiny s dětmi „Pod střechou“ (dále jen „služba“) může podat jakákoli osoba – bez ohledu na to, zda je zájemcem, uživatelem, bývalým uživatelem služby nebo jinak zainteresovanou osobou. Poskytovatel vnímá stížnosti jako důležitý podnět a zdroj informací pro další rozvoj a zkvalitnění služby. Nikdo nesmí být za podání stížnosti znevýhodněn.
- Stěžující osoba může k podání stížnosti zmocnit jinou osobu – kteroukoli svéprávnou a zletilou osobu nebo instituci (např. rodinný příslušník, občanská poradna, sociální odbor apod.).
- Stížnost lze podat ústně nebo písemně, případně i anonymně prostřednictvím schránky, která je umístěna ve 2. patře u vchodových dveří služby v objektu Jungmannova 670, Roudnice nad Labem (schránka je označena logem Charity a popiskou „Návrhy, stížnosti“). Na žádost stěžující osoby může být během vyřizování stížnosti zachována mlčenlivost o její totožnosti.
- Schránku kontroluje vedoucí sociální pracovnice služby jednou za 14 dní.
- Stížnosti na práci vedoucí sociální pracovnice služby se podávají u ředitelky Charity Roudnice n. L. Všechny ostatní stížnosti týkající se kvality nebo způsobu poskytování služby se podávají u vedoucí sociální pracovnice služby.
Kontakty:
o Ředitelka Charity Roudnice n. L.: Ing. Marcela Lysáčková,
email – lysackova@charitaroudnice.cz, tel. 416 838 313, Riegrova 652,
Roudnice nad Labem, 413 01
o Vedoucí sociální pracovnice služby: Mgr. Renáta Brožová, email – sassp@charitaroudnice.cz, tel. 735 794 034, Jungmannova 670,
Roudnice nad Labem, 413 01
- Stížnosti vyřizují osoby, u nichž byla stížnost podána (viz bod 5). Lhůta pro vyřízení stížnosti je 14 dní. Vyřízení probíhá vždy písemně. V případě anonymních stížností bude po uplynutí lhůty zveřejněn záznam o jejich vyřízení v prosklené skříňce před prostory služby (2. patro, Jungmannova 670, Roudnice n. L.), a to po dobu 14 dní.
- Není-li stížnost vyřízena ke spokojenosti stěžující osoby, lze se proti jejímu vyřízení odvolat. Odvolání je nutné podat písemně do 14 dnů od převzetí vyrozumění o vyřízení stížnosti. Odvolání proti vyřízení stížnosti podané u vedoucí sociální pracovnice služby se podává u ředitelky Charity Roudnice n. L., a to s lhůtou pro vyřízení 30 dnů.
- V případě, že stěžující osoba nesouhlasí s vyřízením stížnosti nebo stížnost nebyla vyřízena ve stanovené lhůtě, může požádat o přezkoumání vyřízení stížnosti Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR: MPSV ČR, Odbor sociálních služeb, Na Poříčním právu 1, 128 01 Praha 2, e-mail: podatelna@mpsv.cz
- Další možnosti podání stížnosti:
- Na zřizovatele služby: Arcibiskupství pražské, Hradčanské nám. 56/16, 119 02 Praha 1 – Hradčany, e-mail: Jan.Balik@apha.cz
- Koncepční a metodické vedení: Arcidiecézní charita Praha, Londýnská 44, Praha 2, e-mail: nemec.jaroslav@praha.charita.cz
- Na orgány sledující dodržování lidských práv a svobod: Veřejný ochránce práv, Údolní 39, 602 00 Brno, e-mail: podatelna@ochrance.cz
Lhůta pro vyřízení odvolání či podnětů podaných těmto institucím je stanovena příslušnou organizací a Charita Roudnice n. L. ji nemůže ovlivnit.